Láb(fej)ápolás


Nyáron a melegben mindenki a papucsokat és szandálokat részesíti előnyben, amivel azonban együtt jár, hogy lábfejeink - melyek sok-sok hónapon keresztül zoknikban és cipőkben bújtak meg - ilyenkor szem elé kerülnek. Azonban ahelyett, hogy csak nyáron ápoljuk lábfejeinket és esetleg akkor sem rendszeresen, heti egyszer szenteljünk pár percet, mikor szépen "rendbetesszük" lábfejeinket. Igaz, hogy ősszel újra elbújnak majd a zárt cipőkbe, de ekkor se hanyagoljuk el őket! Nem csak az arcunk, kezünk, körmünk, stb. ápolása a fontos, sőt! Csúnya betegségeket, sebeket szerezhetünk, ha nem ápoljuk megfelelően és rendszeresen lábfejeinket.
Hamupipőke szerencsére rendszeresen ápolta lábfejeit! ;)

Mindig lábfürdővel kezdjük a folyamatot. A víz legyen meleg és tegyünk bele valamilyen finom olajat vagy fürdősót. Én a kókuszolajat, mandulaolajat vagy jojobaolajat ajánlom.



Az áztatás után kezdjünk neki a bőrkeményedések eltávolításához. Ezt a megszokott eszközökkel is végezhetjük, de akár bőrradírt is használhatunk. Az itt bemutatott bőrradírt nyugodtan alkalmazhatjuk. :)
Ha már mindenhol kíméletesen eltávolítottuk az elhalt bőrt (arra figyeljünk, hogy sose teljesen távolítsuk el!), akkor kezelésbe vehetjük a körmeinket. Fontos, hogy csakis egyenes szélű csipesszel vágjuk le és ne lekerekítve, hanem egyenesre! Így megakadályozzuk a köröm benövését. Én régebben mindig lekerekítve vágtam és be is nőtt a körmöm a széleken. Ha vágás után még reszelni akarunk kicsit a körmeinken, akkor papír reszelővel tegyük ezt meg és próbáljuk csakis egy irányba reszelni. (Ez az amit még gyakorolnom kell, kényelmesebb oda-vissza húzogatni.) 


A körömágybőrt ne vágjuk le, hanem fa-, esetleg műanyagpálcikával toljuk vissza, de soha ne fémmel! A köröm alatti koszt szintén ezekkel távolítsuk el.
Utolsó lépésként tápláló krémmel kenjük be lábfejeinket. Plusz tipp: mentolos krémmel serkenthetjük a vérkeringést! Ügyeljünk arra, hogy a krém felszívódjon a lábujjaink között, ugyanis a túl sok, fel nem szívódott krém gombás fertőzést okozhat.

A gomba, a körömbenövés, a vastag, repedezett bőrkeményedés mind olyan dolog, amire oda kell figyelni és lehetőleg megelőzni azokat. Ugyanis megszabadulni tőlük sokkal nehezebb lesz...
Hmm, a Te lábfejed most hogy mutatna ebben a Louboutinban?!

Ti mennyit törődtök lábfejeitekkel? És a hideg hónapokban mennyire figyeltek oda rájuk?

7 megjegyzés:

M. írta...

nagyon szép ez a cipő! *-*
nagyon jó kis postot hoztál össze! :))

hkorinna írta...

Nagyon jó kis bejegyzés volt! Én gyakran szoktam lábfürdőt venni, mindig fürdősót rakok a vízbe! :)

Bellala írta...

Szuper poszt! Tényleg nem egyszerű megtanulni egy irányba reszelni, pedig nekem tanították is, nem áll rá a kezem. Az oda-vissza húzogatástól viszont lemezesen felválik. (a nagykönyv szerint csak üveg vagy fém reszelővel lehetne saját körmöt reszelni, papírral csak műkörmöt, de én még olyan szalont nem láttam, ahol ezt betartották volna) Totál ugyanígy pedikűrözök én is, Balea habköves bőrradírt használok. Télen zsírosabb krémet használok (ha durva a helyzet az Avon glicerines kézkrémjét), jó vastagon, és utána zoknit húzok. Plusz heti egy olívaolajos masszírozás.

Elíz írta...

Szerelem volt első látásra! :D Köszi! :)

Elíz írta...

:) Köszönöm! Fürdősóm nekem most nincs is, bár lehet, hogy maradok csak az olajnál!

Elíz írta...

Köszi, örülök, ha tetszik! :) Akkor megnyugodtam, hogy nem csak nekem nem akar összejönni :D Pedig rá kell vegyem magam valahogy! Én is télen az olivás testápolómat használom, szintén zoknival :)

Nóra írta...

kedvet hoztál egy kis lábfürdőhöz! :))

Megjegyzés küldése