Szellemjárta bejegyzés

Nem mehetek el én sem szó nélkül a Halloween mellett, hiszen hazánkban is egyfajta kis hagyomány lett a töklámpások faragása és a beöltözős bulik szervezése. Bár ennél több szokás nem is honosodott meg nálunk, nem is baj, hiszen mint minden országnak, úgy nekünk is vannak más szokásaink, hagyományaink, de ennek ellenére kedvelem az egész halloweeni hangulatot, érdekes a története is ennek az ünnepnek.
Visszatérve a beöltözős bulikhoz: ki hivatalos ilyen buliba, esetleg van itt olyan is, aki maga rendez egyet? Ugyanis elsősorban Nektek hoztam a következő két nagyon egyszerű, gyors és olcsó ötletet!

BOOO!

Szellemes dekoráció:
Ami kell hozzá:
- papírzsepi
- fehér cérna
- filctoll
Hogy minél kevesebbet "pazaroljunk" 3 rétegű papírzsepit használjunk. A rétegeket szedjük szét, majd az egyiket gyűrjük kis gombócba. Helyezzük egy másik réteg közepére és kössük össze cérnával a golyó alatt a zsepit. Rajzoljunk filccel szemet, szájat a szellemkénknek és készen is vagyunk. Ha nagyobb terveink vannak (mondjuk egy koszorúalapot körbetűzni szellemkékkel - szuperül néz ki!), akkor sem fog túl sok időt elvenni az elkészítése!


Szellemes süti:
Ami kell hozzá:
- tojásfehérje
- porcukor
Bizony, ez egy habcsók lesz! 2 darab tojásfehérjéből és 10 dkg porcukorból kb. 15 halmocska jön ki. Ha többet szeretnénk arra figyeljünk, hogy 1 tojásfehérjéhez 5-ször annyi porcukor kell! Első lépésként a tojásfehérjét elválasztjuk a sárgájától, majd elkezdjük felverni. Mivel először csináltam, így itt még nem vertem túl sokáig, épp csak habos lett mindehol. Majd a fele porcukrot (10 dkg porcukor egyébként kb. 5 evőkanálnyi mennyiséget jelent) hozzáadjuk és tovább verjük. Ezt se csináltam túl sokáig, inkább hozzáadtam a többit is és ekkor álltam neki úgy istenigazából felverni azegészet, hát ne tudjátok meg. Felér egy edzéssel, míg megfelelő állagú nem lesz! Ez az állapot egy fehér, fényes masszát jelent, amiben majdnem megmarad a nyoma a habverőnek és nem akar (vagy csak nagyon lassan) kifolyni a tálból, ha lefele fordítod azt. Ekkor bele kell tölteni egy zacskóba (vagy professzionális habzsákba, de hát minek az, ha van zacskó :D), melynek az egyik sarkát picit ki kell vágni és mehetnek is a halmocskák a tepsibe, amibe előtte már sütőpapírt (vagy zsírpapírt) tettünk. Alacsony hőfokon (150 alatt valahol) süssük, időt nem tudok mondani, sütőtől függ, én tapogattam óvatosan az egyik tetejét, ha már nem ragadt, akkor alacsonyabbra vettem, még hagytam kicsit, majd kikapcsoltam a sütőt és szárítottam őket. Látszik, hogy először csináltam, mert picit barnásabbak lettek és ki is nyíltak kissé, de szerencsére teljesen porhanyósak és nagyon finomak! És mitől lesznek szellemesek? Hát a formájuktól, színüktől és a pici szemektől, szájaktól, amit kakaóporral vagy csokimázzal meg lehet oldani - nálam ez most Painttel készült! :D


Szerintem az a legjobb ezekben, hogy tuti mindenkinek van otthon a szükséges hozzávalókból, ráadásul nagyon gyorsan elkészíthetjük mindkettőt, akár a buli előtti percekben (órában) is!

Hogy tetszenek? Ti mentek/szerveztek beöltözős buliba/bulit? Milyen dekorációkat, ételeket készítettetek?

2 megjegyzés:

Barta Veronika írta...

Arról a habcsók sütiről a szellemírtók film jutott eszembe, és onnan az egyik szellem. :D Amiről meg a Michlein gumiember jut eszembe. :D

Elíz írta...

Tényleg abban volt ilyen szellemke! :D

Megjegyzés küldése