DIY Üveges ajándékok #1

Olyan, egyszerűen elkészíthető ajándékötleteket hoztam ma Nektek, melyek amellett, hogy tényleg 0 kézügyességet igényelnek, mégis látványos, szép végeredményt adnak, emellett pedig kevés pénzből kihozhatók. Ami mindhez kelleni fog az egy szép üveg, lehet befőttes vagy csatos tetejű, de ha régóta kallódik már egy tető nélküli üveg a mosogató alatt, azt is felhasználhatjuk végre!
Az #1-es jelző nem véletlen, lesz még egy bejegyzés, méghozzá azért, mert míg ezúttal ehető dolgokkal töltjük meg, addig a következőben a nem ehető dolgok jönnek majd! Lássuk is mi kell ahhoz, hogy egy sima üvegből íncsiklandozó ajándék váljék!

Forró csoki




Elsőre arra gondolnánk, hogy "jó-jó, de ki iszik meg ennyit egyszerre?" vagy "hogyan tudnánk az egyes rétegekből ugyanakkora mennyiségeket kibányászni?", de jelentem a megoldás egyszerű: össze kell rázni! Így máris könnyen megy majd az adagolás és minden egyes alkalommal eszébe jut majd a megajándékozottnak, hogy kitől is kapta. :) 
Ha instant forrócsokiport használunk, akkor csak néhány plusz dolgot tudunk hozzáadni, például cukorbotot (avagy candy cane-t) összetörve, kicsi pillecukor darabokat, csokidarabkákat (tej, ét, fehér), mogyoródarabkákat (jajj de isteni is a mogyoródarabkás forró csoki!), fahéjrudat, esetleg borsmentát. 
Ha házi forrócsokit "készítünk", akkor viszont sokkal több réteggel ügyeskedhetünk, kezdve a kakaóval és folytatva a cukorral (egy kis vaníliás cukorral is megbolondíthatjuk), tejporral és szintén jöhetnek ide is a fentebb felsorolt díszítőelemek. Az üveget kössük át egy szép szalaggal, mellékelhetünk hozzá egy kis papírt, melyre ráírjuk a köszöntést vagy a felhasználási módot, továbbá köthetünk az üveghez egy szép kiskanalat, cukorbotot vagy mondjuk pillecukrot zacskóban, esetleg egy általunk sütött sütikekszet (avagy cookie biscuit-et, nagyon megy ma a magyarítás :D), aranyos karácsonyi dobozkában. De a dobozkába akár valamilyen apró ajándékot is rejthetünk, például egy körömlakkot. :) A dobozkát is elkészíthetjük mi magunk: ha a nyomtató nem viszi a vastagabb papírt, akkor nyomtassuk ki simán a sablont, majd ragasszuk rá a vastagabb papírra. Ezután vágjuk körbe és egy vonalzó segítségével hajtsuk be az éleknél. (Karácsonyi ajándékdoboz sablonok ITT és ITT.)

Süti




Ide már nagyobb üveg kell, de itt lesz csak igazán látványos a rétegezés! Először válasszuk ki a receptet, ami lehetőleg egyszerűbb legyen (tehát ne egy fordított ananásztorta legyen :P), mondjuk jó választás egy sütikeksz vagy muffin recept. A hozzávalókat szépen töltögessük bele, próbáljuk minél egyenletesebben eloszlatni. Egy szép papírra írjuk rá, hogy mire lesz még szüksége a megajándékozottnak a süti elkészítéséhez (nedves hozzávalók), valamint hogy pontosan hogyan is kell elkészíteni. Aranyos ötlet lehet még egy fakanál hozzákötése az üveghez.

Aszalt gyümölcs




Válogassunk ki pár finom aszalt gyümölcsöt (haha, valójában én nem is szeretem :D) és ezzel szinte már készen is vagyunk, ugyanis csak a gyümik üvegbe pakolása maradt hátra. A nagyobbakat az üveg aljára tegyük. Készíthetünk olyan változatot  is, mikor kisebb aszalt gyümikkel és dióval (esetleg még további egyéb magvakkal: mogyoróval, mandulával) töltjük meg, majd mézet csurgatunk rájuk. Emellé is mellékelhetünk egy szép kiskanalat.

Teakeverék



Ez sem túl bonyolult, ugyanakkor könnyen és gyorsan egy látványos ajándékot kreálhatunk így! Én biztosan egy isteni fahéjas változatot töltenék bele! Kiskanál, teasüti szintén mehet mellé. (Érdemes szétnézni régiségeket áruló üzletekben, ahol nagy eséllyel szerezhetünk egy szuper, antik ezüstkanálkát!)

Ezek lennének tehát az ehető verziójú üveges ajándékötletek! Nekem személy szerint nagyon tetszenek és fogok is készíteni idén ilyeneket! :)

Hogy tetszenek Nektek ezek az ötletek? Elkészítenétek valamelyiket?

12 megjegyzés:

Nóra írta...

"(haha, valójában én nem is szeretem :D)" :DDDD ezen felnevettem :) én sem ;) szuper ötletek :)

Dii írta...

Heh, a forrócsokis nálam tervben van, épp nemrég mostam el a hozzá való üveget :3

Megaera írta...

Milyen jó ötletek! A forró csokissal találkoztam már, de az aszalt gyümölcsös és a teás verzió is nagyon klassz :)

PAncsi írta...

Cuki ez az ötlet, bár elég furán néznék, ha ilyet kapnék valakitől :-)

Névtelen írta...

A forró csokisat jó ötletnek tartom! :)

Elíz írta...

Nóri: :$ :D És köszi!
Dii: Én még üvegkeresésben vagyok, mert eddig csak nagyon drágát találtam, a nagyobb üzletek meg messze vannak :P Azt megkérdezhetem, hogy Te milyen boltban találtad? :)
PAncsi: Miért? :o Én örülnék neki, ha ilyet kapnék egy ismerőstől :)

Dii írta...

Én egy egyszerű befőttesüvegbe teszem, de nézegettem ám csattos üveget is: nálunk van egy CBA outlet, és olyan 500-600ft körül volt egy közepes méretű, de láttam kreatív boltban is, ott viszont árat már nem néztem :))

Bellala írta...

Én megszállottja vagyok mindeféle üveges diy-nek, idén főleg gasztroajándékokban gondolkozom, pont jól jött a bejegyzés :)
Én használtcikk piacon szerzem be a csatos üvegeket, 1-200ft-ért, ha van a közeledben ilyen, érdemes körülnézni.

Anna írta...

Aranyos ötletek :) Én teakeveréket csináltam egyik éven. :) Szerencsére mindenkinek ízlett. :D

djkaty írta...

Nekem a sütis ötlet tetszik nagyon, annyira kedves gondolat, de azért mást is adnék mellé ajándékba :-)

Elíz írta...

Dii: nálunk abból most hiány van, mert anyukám az összeset megtöltötte baracklekvárral, ha jön a világvége, elleszünk azon egy darabig ;D Köszi, akkor még CBA-ban is megnézem majd!
Bellala: Örülök! :) Hmm jó kérdés, majd megnézem, köszi :)
Moon Angel: És milyen ízesítésű volt? :)
djkaty: Persze, én is adnék mellé mondjuk valamilyen sminkterméket vagy valamilyen más kis apróságot :)

Thimmyke írta...

De jó ötletek! :)

Megjegyzés küldése