Süssünk-főzzünk - II. rész

Az I. részben már megírtam miért indítottam ezt a sorozatot, nincs ez másként most sem. Ezúttal is nagyon egyszerűen elkészíthető ételeket hoztam Nektek. Most egy reggelit készíthettek majd el a leírások, receptek alapján. Aki nem szeret/nem tud főzni, az most szuperül meglepheti a párját ezzel a kevésbé unalmas, egyszerű és mutatós reggelivel, biztos díjazni fogja a párotok, pláne, ha eddig a pirítós-tea kombó volt terítéken reggelente! Jöjjön hát a konyhai tudást nem igazán igénylő menü, ami egy sós és egy édes ételből áll!


Baconös-tojásos muffin
Hozzávalók: tojás, bacon.
Kapcsoljuk be a sütőt és melegítsük elő kb. 150 fokra. Amíg felmelegszik bőven készen leszünk az előkészületekkel. Ez abból áll, hogy fogunk egy muffintepsit és a formákat kikenjük egy kevés olajjal (hogy könnyen kijöjjön majd a muffin). Ezután kibéleljük baconnel, majd egy (megmosott) tojást beleütünk a formába. Egy forma 1 tojás, amennyit szeretnénk, annyit csináljunk. Ezután mehet is az előmelegített sütőbe és kb. 10 perc alatt készen is van.

Gofri
Hozzávalók: 25 dkg liszt, 4 tojás, 2,5 dl tej, 12 dkg margarin, 1 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csipet só.
A margarint kicsit meg kell olvasztani. A lisztet keverjük össze a tojások sárgájával (óvatosan törjük fel a tojást, válasszuk ketté, majd a sárgát egyik héjdarabból a másikba görgessük, így teljesen el tudjuk választani a tojásfehérjét tőle), cukorral, tejjel, sóval és a megolvasztott margarinnal. A tojásfehérjét habverővel kemény habbá verjük, majd óvatosan és alaposan beleforgatjuk a tésztába. Előmelegítjük a gofrisütőt, ha már meleg, belekanalazzuk a masszát, ami kb. 3-4 perc alatt kész is. A kész gofrikat megkenhetjük lekvárral, nutellával, dzsemmel vagy díszíthetjük gyümölcsdarabkákkal és tejszínhabbal.

Epres turmix
Természetesen bármilyen gyümölccsel helyettesíthetjük, csupán azért az epret választottam, mert az a kedvencem. :)
Hozzávalók: 1 marék eper, 2 dl tej, kb. 1 evőkanál cukor.
A megmosott és kicsumázott epreket rakjuk a turmixgépbe, ízlés szerint cukrozzuk meg, majd öntsük rá a tejet és turmixoljuk össze az egészet.

Ti szoktatok ilyen kiadós reggeliket készíteni? Leptétek már meg a párotokat ilyennel?

9 megjegyzés:

Unknown írta...

uhh az epres turmixot nagyon szeretem :)

M. írta...

nem szoktam nagyon reggelizni, tudom ez baj. :(
a gofrit nagyon szeretem, tavaly kaptam a keresztanyumtól egy gofrisütőt és nagyon szeretem, pont most fogok csinálni a fiúknak. Mi általában lekvárral ízesítjük, amit a nagyim csinál. :)
a turmix nagyon finom, mi banánnal csináljuk és azzal is valami eszméletlen finom! ha van kedved/szereted a banánt próbáld ki, csak ajánlani tudom! ;)

hkorinna írta...

Én is imádom a gofrit, szívecskés gofri sütőnk van. :-) Én még egy csipetnyi szódabikarbónát szoktam tenni hozzá, és egy kicsit ki szoktam olajozni előtte a formát! :-)

Elíz írta...

Reggelizz úgy mint egy király! :D
Ah a banán a másik kedvenc gyümim! (igazából nincs sok kedvencem, vagyis jobban mondva nem túl sokat szeretek :D) Tuti csinálok majd ;)

Elíz írta...

Ú az nagyon cuki! :) Hasznos tanácsok! Ha jól sejtem nagyobbacskák lesznek így és könnyebben kijönnek? :)

djkaty írta...

Hát ez a baconös ötlet nagyon jó! Ki fogom próbálni mindenképpen. :-)

Nóra írta...

gofrisütőt nekem is és akkor ezerrel készíthetem a gofrikat <3 :D

Elíz írta...

:D nyamm-nyamm gofripartik! :D

hkorinna írta...

Inkább csak segít összeállni, azt hiszem! :D Igen, az olajtól könnyebben kijönnek! :D

Megjegyzés küldése